Πέμπτη, 8 Ιουνίου 2017

Αρχαιοελληνική Αστρολογία-υποθέσεις και Γεωδαισία (*Μέρος Α')

Οι Αρχαίοι Έλληνες είναι πασιφανές πως είχαν έντονη γνώση της αστρολογικής επιρροής επάνω στον χώρο και στον χρόνο. Σαφέστατα με πολύ πιο πλούσιες γνώσεις από ότι εμείς μερικές χιλιάδες χρόνια μετά. Έτσι, βλέποντας οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν βρει γεωδαιτικά τόπους-πόλεις που αντιστοιχούσαν σε αντίστοιχα ζώδια. Έτσι με επίκεντρο τους Δελφούς (ας μην ξεχνάμε τον ονόμαζαν και ως ομφαλός του κόσμου) ίδρυσαν πόλεις με αστρολογικές επιρροές με επίκεντρο όμως τους Δελφούς. Η ίδρυση αυτών των πόλεων έγιναν αριστερόστροφα

ΚΡΙΟΣ: Η Κεφαλληνία αντιστοιχεί στο ζώδιο του Κριού. Ισχυρό μυκηναϊκό και πελασγικό κέντρο. Η πόλη της Καρνη έχει, βάσει πολλών μαρτυριών, πολλά ευρήματα νομισμάτων με έναν Καρνειο (Κριό)

ΤΑΥΡΟΣ : Στο ζώδιο του Ταύρου ήταν γεωθετημένη η περιοχή της Ηλείας και ιδίως η περιοχή της Κυλλήνης. Η Ταυροκεντρικη λατρεία της Ήρας οπου συμβολιζόταν με τον ταύρο ήταν χαρακτηριστική. Εξ ου και η Βοωπις Ήρα όπου ήταν η πιο διαδεδομένη λατρεία στην περιοχή της Ολύμπιας. Πολλά νομίσματα των κλασσικών ετών της περιοχής της Ηλείας φέρουν την κεφαλή της Ήρας. Αξίζει δε να σημειωθεί πως τα τρία ιερά (**Ολυμπία, Αργος και Σάμος) είναι κτισμένα στον ίδιο παράλληλο

ΔΙΔΥΜΟΙ: Η Σπαρτή ανήκε στους Δίδυμους ελέω των Διοσκούρων υιών του Λακεδαίμονα Βασιλιά Τυνδαρεα. Η αποστολή των Διοσκούρων (Κάστορα & Πολυδεύκη) ήταν να απελευθερώσουν την ξαδέρφη τους Ελένη από την Αθήνα και έρχεται εδώ να τονίσει την αντιπαράθεση των Διδύμων (*Σπάρτη) και της Παρθένου (*Αθήνας) (έχουμε όψη τετραγώνου με βάση την κλασική αστρολογία)

ΚΑΡΚΙΝΟΣ : Το ζώδιο του Καρκίνου γεωδαιτικά σχετίζεται με την περιοχή του Γυθείου αλλά και του νησιού των Κυθήρων. Κυβερνήτης του ζωδίου είναι η Σελήνη όπου οι Αρχαίοι την συνέδεαν με την Ελένη. Η Σελήνη (**Ελένη κατά τους Πυθαγόρειους) στην Παρθένο (**γεωδαιτικά Αθήνα) δίνει την ικανότητα της Φιλοσοφίας, της μετρημένης σκέψης αλλά και της στρατηγικής. Άλλωστε και η επιβίβαση της Ελένης (Σελήνης) έγινε από την περιοχή του Γυθείου μια περιοχή όπου ανήκει στο ζώδιο του Καρκίνου. Ακόμα και σήμερα η περιοχή του Γυθείου (σημερινή Μάνη) είναι περιοχή έντονα μητριαρχική και με έντονα στοιχεία φιλοπατρίας (Καρκίνος = Μάνα., πατρίδα)

ΛΕΩΝ: Εδώ σχετίζεται με την περιοχή της Αργολίδας και δη της Ερμιόνης. Ο άξονας Λέοντος-Υδροχόου σχετίζεται με την Κρητο-Αιγυπτιακή σχέση αρμονίας και κατεύθυνση μιας και ο άξονας αυτός ως προέκταση περνά επάνω το Όρος Ιδης της Κρήτης και την Αίγυπτο. Η περιοχή ήταν υπό την προστασία της Ήρας όπου σύμβολο της ήταν ο λύκος. Κατά την εποχή εκείνη ο λύκος ήταν σύμβολο φωτός. Σε εκείνη την περιοχή υπάρχουν αρκετά νομίσματα με κεφαλή λύκου όπου εκπορεύονται ακτίνες από το κεφάλι του και αυτό δείχνει και την Λιονταρίσια -Ηλιακή προέλευση του

ΠΑΡΘΕΝΟΣ: Το ζώδιο της Παρθένου λαμβάνει έντονα στοιχεία στις περιοχές της Αθήνας, της Δήλου και του Αθωνος. Στην Αθήνα είχαμε ένα πολιτισμό που άκμασε βάσει σχεδίου όπου τα πάντα λειτουργούσαν βάσει κανόνων

ΖΥΓΟΣ : υπό την αιγίδα του Ζυγού βρίσκεται η περιοχή της Θήβας και το ιερό του είναι στο Πτοιον. Αυτό κείται επάνω σε μια νοητή γραμμή που «συνδέει» τους Δελφούς με της Σαρδεις της Λυδίας. Όσο απέχει το Πτοιον ανατολικά τόσο απέχει η Σμύρνη στα δυτικά από τις Σάρδεις. Στα δυο μέρη της πλάστιγγας είναι η Μικρή και η Μεγάλη Άρκτος αντίστοιχα. Στην Θήβα έχουμε και τον γάμο (**κατά της Αρχαιοελληνική παράδοση) του Κάδμου (Ταύρος) με την Αρμονία (**Ζυγός). Η Αρμονία ήταν θεότητα κόρη της παράνομης συνένωσης Άρεως και Αφροδίτης (Η Αφροδίτη είχε σύζυγο τον Ήφαιστο) και ήταν για την Θήβα (Επταπυλη όπως αναφέρει και ο Αισχύλος στην τραγωδία του Επτά επί Θήβας συμβολίζει και το έβδομο ζώδιο κατά σειρά όπου είναι ο Ζυγός) ότι η Αθηνά για την Αθήνα

ΣΚΟΡΠΙΟΣ: Γεωδαιτικά το ζώδιο του Σκορπιού έχει η πόλη της Χαλκίδος ως το αντιδιαμετρικο σημείο της Ολυμπίας. Βεβαίως εδώ συμβολίζεται υπό μορφή αετού όπου κρατά ένα φίδι στα νύχια του και δείχνει την θετική εκδήλωση του Σκορπισιου ενστίκτου διότι ο αετός συμβολίζει την υψηλή εξέλιξη ( αετός +πέταγμα) δια μέσω της σοφίας (**το φίδι που κρατά στα νύχια του. Κατά την Αρχαίο ελληνική αντίληψη το φίδι είναι το ζώο της Σοφίας.

ΤΟΞΟΤΗΣ: Η γεωδαιτική περιοχή του Τοξότη είναι η περιοχή του Πηλίου όπου είχε κρησφύγετο ο Κένταυρος Χείρων (όπου είναι και η πραγματική απεικόνιση του Τοξότη).Ήδη στην κορυφή του Πηλίου υπάρχει ένα σπήλαιο με την ονομασία Χειρωνιο Άντρο. Οι Κένταυροι (κεντω+ταυρος) δεινού πως δεν είναι αποκομμένοι από την Απολλώνια σκέψη μιας και ήταν άριστοι στην Μουσική και στην Μαντεία. Έτσι δεν είναι καθόλου τυχαίο ως μύθος του Ερμή που έκλεψε τα βόδια του Απόλλωνα. Σε νομίσματα της ύστερης αρχαιότητας της περιοχής της Μαγνησίας εμφανίζεται ο Χείρωνας να βαστάει βουκέντρα (** είναι όργανο που κρατούσε ο ζευγολάτης για να καθαρίζει το αλέτρι ή για να το έχει ως καμουτσί για τα βόδια). Δεν είναι τυχαίο πως εκεί σπούδασε ο Αχιλλέας

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ: Η γεωδαιτική αντιστοιχία ήταν στην περιοχή των Τεμπών μιας και εντάσσονται σε ένα γενικότερο Κρόνιο περιβάλλον .Επίσης ο Όλυμπος αν και κατοικία του Δια ουσιαστικά ήταν ένα Κρόνιο περιβάλλον. Στην περιοχή Αίγες (Έδεσσα) έχουμε ένα επίσης Κρόνιο περιβάλλον και αρκετά νομίσματα της τότε εποχής φέρουν αίγες (το σύμβολο του Αιγόκερω)

ΥΔΡΟΧΟΟΣ: Η γεωδαιτική αντιστοιχία είναι στην περιοχή μεταξύ Δωδώνης, Βορείου τμήματος της Κέρκυρας και Αχερουσίας. Είναι ουσιαστικά η ένωση ενός μαντείου (Δωδώνης) με την είσοδο του Κάτω Κόσμου. Η Αχερουσία περιοχή του Αχέροντα ποταμού σύμφωνα με την παράδοση είχε θεϊκή καταγωγή. Προκάλεσε όμως την οργή του Δία, δίνοντας στους Τιτάνες νερό να ξεδιψάσουν (η πανανθρώπινη και αλτρουιστική φύση του Υδροχόου)κατά την Τιτανομαχία. Έτσι ο Δίας τον καταδίκασε να μείνει αιώνια κάτω από τη γη και μαύρισε και πίκρανε τα νερά του. Ο Αχέροντας ήταν το ποτάμι που έπρεπε να διασχίσουν οι ψυχές ξεκινώντας για το βασίλειο του Πλούτωνα. Ο ποταμός στη διαδρομή του μέσα από μια έκταση πολύ ανώμαλη (η εκκεντρικότητα του Υδροχόου), εξαφανίζεται εδώ κι εκεί μέσα σε βαθιές αβύσσους και ξαναβγαίνει στην επιφάνεια πιο πέρα, φτάνοντας κοντά στις εκβολές του, κοντά στην αρχαία πόλη Εφύρα, όπου σχηματίζει τέλμα με βαριές αναθυμιάσεις. Εκεί λέει η λαϊκή παράδοση βρισκόταν μια είσοδος του υποχθόνιου κόσμου. (Το σύνορο του Άνω Κόσμου με τον Κάτω Κόσμο) Στο σημείο αυτό δημιουργήθηκε το Νεκρομαντείο του Αχέροντα, ένας τόπος λατρείας των θεών του κάτω κόσμου, αλλά κι ένας τόπος, όπου οι ζωντανοί μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τους νεκρούς.

ΙΧΘΕΙΣ : Οι Ιχθείς εάν και δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία συμβολιζόντουσαν γεωδαιτικά από την ευρύτερη περιοχή του μαντείου της Δωδώνης. Ας μην ξεχνάμε πως οι Ιχθείς είναι το ζώδιο της νοητικής υπερβατικότητας . Το μαντείο στην αρχή ήταν υπαίθριο, με μια βελανιδιά (ιερή φηγός), που γύρω είχε έναν περίβολο από χάλκινους λέβητες πάνω σε τρίποδες οι οποίοι με τους ήχους που έκαναν όταν χτυπούσαν μεταξύ τους αλλά και σε συνδυασμό με το θρόισμα των φύλλων του δέντρου και άλλους ήχους (περιστέρια, πηγή κτλ.) έδιναν τους χρησμούς, τούς οποίους ερμήνευαν οι ιερείς. Οι ιερείς δεν έπλεναν ποτέ τα πόδια τους (εξορίζοντας τελείως δηλαδή της Ποσειδώνιες ιδιότητες των Ιχθύων) και σέρνονταν στο χώμα για να έχουν επαφή με τη γη.

Στις ρίζες της βελανιδιάς, στην αρχή πιστευόταν ότι κατοικούσε η Γαία αλλά με το Δωδεκάθεο αντικαταστάθηκε από το Δία και τη γυναίκα του Διώνη. Λεγόταν και Νάιος Δίας από το αρχαιοελληνικό «ναίω»=κατοικώ, γι’ αυτό και οι αγώνες που διεξάγονταν προς τιμή του κάθε 4 χρόνια στο κοντινό στάδιο λέγονταν Νάια.


Στο τέλος του 5ου αιώνα χτίστηκε ένας μικρός ναός, όπου φυλάγονταν τα αφιερώματα των προσκυνητών. Οι προσκυνητές έδιναν την ερώτησή τους γραμμένη σε ένα έλασμα (φύλλο μαλακού μετάλλου - μολύβδου), αλλά η απάντηση συνήθως τους δίνονταν προφορικά. Στα μέσα του 4ου αι. π.Χ., ο περίβολος με τους λέβητες αντικαταστάθηκε από έναν πιο ευρύχωρο χαμηλό πέτρινο περίβολο. Εφόσον εκεί κατοικούσε ο Δίας και το σύνολο έμοιαζε με σπίτι, ο χώρος ονομάστηκε Ιερά οικία. (Δίας έξαρση στον 4ο οίκο-Καρκίνος = οικία , οι ρίζες)

ΤΕΛΟΣ Α' Μερους

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ιερη Γεωγραφια της ΕΛλαδας-Νικος Λιτσας
Ορφικα Κειμενα
Ιστοσελιδα: mythologia.8m.com/geometria.html

Karl-Heinz Ottinger


▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: Regium Web Radio


Δεν υπάρχουν σχόλια: